Gratis tips en tools


Het leek ons leuk om dingen te delen met jou als collega professional. Onderstaande tips en tools komen uit onze trainingen, workshops of uit de gesprekken die we zelf voeren. Variërend van basaal, tot erg handig.

Super fijn werkblad als je met complimenten aan de slag gaat!

Als tip van collega Machteld Binnerst om hier een werkblad van te maken. Met je klant(en) even stil te staan bij het geven van complimenten. Hoe geeft je nou een écht compliment en waar zit dan het echte cadeau. We weten het allemaal eigenlijk wel, toch doen we het lang niet altijd. Vul je mail in om het werkblad te kunnen downloaden.

Super handig en Gratis!
Het Oplossingsgerichte Taal Verander Spel.
40 vragen, 10 per stapel; Optimisme, Bedoeling, Nadelen, Voordelen. Welke vragen stelt jouw klant zichzelf? Veel informatie en een nieuwe impuls voor je gesprek. Ik hoor graag van je hoe jij het gebruikt. Vul hieronder je mailadres in om het spel te downloaden:

Spellen in de hulpverlening.
Violaine neemt graag spellen mee naar kinderen en gezinnen met wie zij werkt. Om je er kennis mee te laten maken neemt ze een aantal spellen die ze gebruikt met je door. In deze clip vertelt ze over:De Coachkaarten.
Uit de Oplossingsgerichte methodiek: ‘De Klager’.

Toen ik zelf aan de slag ging met oplossingsgericht werken en ook daarna toen ik het over wilde brengen aan mijn collega’s kon ik geen filmpjes vinden over de klant typische relaties. Vandaar dat ik ze zelf heb gemaakt. Ter lering en vermaak.

Hoe herken je ‘De Klager’ nou precies?  Ik speel een paar voorbeelden uit en dan natuurlijk kijken naar hoe ga je deze relatie ombuigen naar een klant relatie. Ik ben met name benieuwd wat je van het derde voorbeeld vindt, waarin de Klager zich eerst presenteert als Bezoeker.

Spellen in de hulpverlening.
Ook voor jonge kinderen zijn er natuurlijk genoeg leuke ‘doe spellen’. Dit keer een spel voor jonge kinderen van 3 tot ongeveer 8 jaar, die het lastig vinden om emoties te herkennen en/ of te benoemen. In deze clip vertelt ze over:Spring Kikker Spring. 
Uit de Oplossingsgerichte methodiek: ‘De Bezoeker’.

Hoe herken je ‘De Bezoeker’, en wat dan? Naast een aantal herkenningspunten speel ik drie voorbeelden uit om je een beetje een beeld te geven. Daarna kijk ik met je wat een plan van aanpak zou kunnen zijn om naar een werkrelatie toe te gaan.

Meer volgt…

Een reactie plaatsen